Black Friday

Septum

Igår var vi och shoppade lite i Oslo, black friday hade många bra erbjudanden och reor. Hade planerat att köpa julklappar men fick med mig mer saker till mig själv... Bland annat ett septum!!! Berättade för Nicolina att jag länge velat ha ett och då hittade hon det här på Bik Bok. Skulle inte vågat ta ett riktigt hål i näsan tyvärr, tycker inte det passar in när jag jobbar hemma i receptionen heller.

Oslo opera house

Ligger i sängen med fruktansvärd träningsverk, men funderar fortfarande på att gå till gymmet. Men det får nog bli lite senare...Nu har vi bara 2 veckor kvar här, mindre. Nästa vecka + tre dagar, sjuukt. På tisdag har vi varit här precis en månad.

Norge er kjempefient

Bilder som jag och Toreboy när han var här på besök i Oslo. Norge är hur fint som helst egentligen!! Skulle kunna tänka mig att kunna bo och jobba här någon gång i framtiden. Det går mycket bättre med norskan än vad jag hade förväntat mig, förstår det mesta annars är det bara att nicka och le haha. Två dagar tills det är helg, jag och nici har planerat att åka till Jessheim som är närmsta köpcentrum och kolla på julklappar & annat kul.

Jul om en månad

Det är så mysigt när hotellet är julpyntat och det spelas julmusik. Jag och nici åkte till flygplatsen efter vi hade jobbat och napat haha. Jätte mysigt där nu när det är mörkt ute och det är massa belysning. När jag kommer hem ska jag och Julia börja julhandla, vilket är det mysigaste jag vet!! längtar!!

Försvarets flygsamling

Förra veckan visade gulligaste kjell runt mig, Nici och Amanda på försvarets flygsamling. Det ligger bara mittemot hotellet så vi traskade oss dit. Det var såå häftigt att se alla flygplan och lyssna på kjells historier. Vi fick gå in i ett jätte stort flygplan, sjuk känsla att veta att det har suttit millitärer där och väntat på krig. På sista bilden ser ni tyskar och engelsmän som krigade emot varandra, men som efter kriget träffade varandra här på Gardemoen och det är just det flygplanet i bakgrunden.

igårkväll

Hjälpte till och serverade en stor grupp igårkväll på flygsammlingen. Alla var lite äldre och jätte mysiga, tackade för sig och ville stanna & prata. På bilderna ser ni servitörerna och restaurang chefen Driss, gillar alla jätte mycket och kommer verkligen sakna att jobba i restaurangen sen när jag börjar i receptionen. Men har lärt mig maassooor som jag kommer ha nytta av i framtiden.

Söndag 22 november

Medans nici sover ligger jag i sängen och redigerar lite bilder. Var till flygplatsen tidigare idag, köpte en kaffe på starbucks. Har inte gjort något speciellt idag alls, åt lunch när det var buffé. Jobbade iallafall extra igår, hade inte tänkt att göra det men det var kul och tiden gick fort.Ska nog väcka Nicolina snart för jag börjar bli hungrig... Sen ikväll ska jag ringa Julia, vi pratar alltid i flera timmar, finns så mycket att prata om och tröttnar aldrig.

Ensam på hotellet

Igår åkte Nici och hennes familj till Oslo. Dom ska spendera helgen tillsammans på ett annat hotell och se massa roligt. Jag tog också en sväng till Oslo idag, fick med mig ett par saker från H&M och ett par nya nike skor. Ikväll ska jag till flygsamlingen, det ska vara en stor middag där ikväll. Ska inte jobba utan tänkte bara gå dit och se hur det ser ut, komma ut från rummet lite. Bilderna är från helgen när Tore var här och innan snön kom.

Från iphonen

Julkänslor

Två bilder från den första veckan här. På måndag har vi gjort vår halva praktik här på Gardemoen, I början gick det rätt sakta men när jag pratar med mina vänner hemma så märker man hur fort tiden går. Trivs bra i restaurangen, stressigt men har alltid något att göra och restaurangchefen Driss lär mig massor. Hotellet är så mysigt nu när det är julpyntat och det spelas julmusik.

Måndag 16 November

Nu har jag lämnat iväg Toreboy på flyplatsen. Han ska tillbaka till Ålesund nu, så om inte jag åker till dom något kommer vi inte ses för ens vi kommer hem igen om fyra veckor. Men tror att tiden kommer gå fort!! Sista dagen här idag tillsammans har vi inte gjort något speciellt, jag har jobbade till klockan två. Vi tog bussen till närmsta by som dom säger här för att hämta ett paket, äntligen fått mitt bankkort och lite kläder!! Imorgon jobbar jag kväll i restaurangen, skönt att vara ledig på förmiddagen och kunna sova ut.

Opera House

Igår gick Tores dröm i uppfyllelse när vi besökte operan.

Oslo by night

Nu har vi precis kommit hem och ligger i sängen på rummet. Vi tog tåget till Oslo runt fyra tiden, vi hade inga planer utan ville bara se Oslo. Det slutade med att vi bestämde oss för att gå upp på en fästning, det var ganska kallt men väl uppe var det sjukt fin utsikt över Oslo. Första dagen när vi kom hit tog Jörgen oss till samma ställe men det var en annan känsla när det var mörkt ute.

Oslo Air Port Hotell

Några halvkassa bilder på hotellet där jag och nici bor och jobbar. Vi har varit här i 2 veckor precis och har 4 veckor kvar. Trivs jätte bra här, det är jätte fint och dom gör verkligen allt för att vi ska trivas. På måndag börjar jag i en ny avdelning, i restaurangen. Har varit i konferensen dom första veckorna. Ska bli spännande att prova något nytt!

Mot Norges huvudstad

Jag och toreboyy håller på att göra oss iordning just nu, vi ska ta bussen till flygplatsen för att sen ta tåget till Oslo. Det är sååå fint där, skulle lätt kunna tänka mig att bo där i framtiden. Synd att det är en av världens dyraste städer... Tror inte det blir så mycket shopping, men det är kul att bara gå runt och kolla.

Lördag 14 november 2015

Två år sedan jag skrev här sist, känns inte som att det var så länge sedan. Det var iallafall Nicolinas idé, jag har tagit sååå många bilder här i Norge och tänkte att det är en bra plats att publicera dom här. För er som inte vet är jag i Norge under praktik och har 4 veckor kvar.