Tävling igår, wångenhoppet

 
Var ju och tävlade igår, på hemma klubben! Fast igår var det bara en lokal tävling, nu till helgen är det nationella! Red som sagt en LC, hade som mål att komma runt med en bra tid. Red inte fram han så jätte mycket, mest så att han "vakna till" lite, hoppade fram några gånger på lilla i en åttvolt som jag alltid brukar göra, tog sen räcke 2 gånger och oxer 1 gång. Kändes jätte bra alla gånger! Men inne på banan kändes det inte lika bra, fick inte till någon bra rytm och jag red som en kratta, han tittade till på många hinder speciellt där det var blommor och sånt. Sista hindret i grunden var en oxer Ludde hoppade åt sidan, jag tappade stigbygeln och hamnade snett på sadeln, styrde på än då i trav, och han hoppade det! Så vi fortsatte vidare till omhoppningen,efter 9:an drog han så det blev en lång väg ner till 10:an men svängde istället ganska snäft till 11:an och gallopperade på han till sista hindret, och vi vann! :D Trodde faktiskt inte att jag skulle göra det, med tanke på hur dåligt jag red, gullponnyn <3
 
Laddar upp fler bilder och kanske film imorgon, av någon andledning blev filmen jätte suddig, så man ser inte så värst bra.. aja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0