Tappar jätte mycket hår?

 
Sen jag började sluta äta kött för mer än 1 månad sen har jag börjat tappa sjukt mycket hår. Det ska vara normalt att tappa 100 hårstrån om dagen. Men det känns som att jag tappar mer än så. Så fort jag drar handen genom håret så far 50 strån. När jag åt kött hade jag inga större problem alls. Växte fort, tjock & glansigt. Var noga med att toppa med jämna mellanrum. Använde bra produkter och skötte om det bra helt enkelt. Det gör jag fortfarande. Men det är inte så himla kul att tappa allt för det. Är rätt säker på att jag har brist i någon vitamin, antagligen järn eftersom jag inte äter bönor eller linser som ska ersätta kött. Men jag och mamma ska kolla mina värden någon dag. Får se om jag börjar äta något kött för att se om det blir bättre. Måste även bli bättre på att äta frukt & bär som är bra för håret. Blåbär, granatäpplen och sånt. Vill ha friskt & välmående hår! För övrigt trivs jag i min hårfärg jag har nu.. Så det blir nog inga ändringar på det. För ett tag iallafall!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0