Något..

...Jag stör mig riktigt mycket på är när folk tar förhastade slutsattser om andra innan man lärt känna personen. Innan dom vet sanningen om det hela, vad den personen gått igenom, eller hur man egentligen är. Utan bara bestämmer sig för att hata den personen utan anledning. Folk som pratar... och det tar aaaldrig slut. Ett vanligt exempel, vi lever på 2000 talet, folk ska ha det senaste av allt osvosv, det har jag väll inget emot jag själv är rätt "skahaig" (lol bästa ordvalet) Och det är väll upp till föräldrar vad dom ger till sina barn, en del kanske lägger pengar på senaste mobilen och en del kanske på en ny säng...? Men tillbaka till saken, om nu Solbritt kommer med en ny mobil och någon slänger ut sig "bortskämda unge" och inte vet nånting om Solbritt, hon kanske inte är jordens rikaste men hur kan den personen veta att inte Solbritt har jobbat hårt, sparat och samlat egna pengar till den här mobilen för att sen kunna unna sig den?
 
När folk går runt och pratar, hör något "men hon är en riktig bitch" andra som sen håller med. Som går efter någon annans uppfattning. Undviker, ger blickar och håller på. Sånna personer sjunker riktigt lågt i mina ögon. Fine om man har lärt känna personen får man tycka vad man vill sen. Jag säger inte att man inte får sätta sina egna uppfattningar om saker och ting men döm inte någon utan att du vet säkert, det kan sluta så fel!
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0