Varför så bråttom

 
När jag gick i 3-4an hade jag fortfarande snobben trosor och topp. Jag vet inte riktigt hur ni hade det, alla utveckas vid olika ålder men jag antar att det var ungefär samma för er. Om man kollar idag är vet verkligen skillnad, unga tjejer börjar sminka sig och köper löshår. Man går igenom korridorerna där dom flesta i sjätte klass sitter med iphone 5. Det är väll ioförsig upp till föräldrarna hur dyra mobiltelerfoner dom väljer att ge till sina barn. Det jag ville komma fram till, varför har dom flesta så bråttom att bli stor? Jag förstår bara inte varför. Jag kommer ihåg själv när man stod och suktade efter att få börja sminka sig. Men det var fortfarande inget jag började med då, knappt nu heller, haha. Jag erkänner att jag försökte vara äldre än jag var i den åldern, tyckte jag var så himla cool. Om man är uppväxt med äldre systrar och kompisar som är äldre än sig själv tror jag att det är lätt att det blir lite så. Men aldrig att det gick långt över gränsen. Det var alltid lika kul och stort när mamma fixade mig till disco med lite ögonskugga och läppglans!
 
Tänk dom som utvecklas lite tidigare och behöver använda BH men får inte för sin mamma för att hon tycker att hon fortfarande är för ung. För dom som behöver vid tidig ålder tycker jag inte alls att det är fel. Men barn som är barn ska fortfarande vara barn, leka och ha roligt med sina kompisar. Inte fokusera på deras spegelbild. Då är frågan, säger föräldrarna ja till det här? Målet till att dom ska vara så perfekta som möjligt. Jag förstår om dom är jobbiga, men det är fortfarande föräldrarnas ansvar.  8-9 åringar som ser upp till misslisibell, som gör videos och lägger upp på youtube om bästa foundationen. 1 år senare kommer dom be sina föräldrar om kondomer då? Vart är världen påväg egentligen? Jo såhär ser den ut....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0