Folk som trycker ner andra för att själv må bra

 
Den här dagen började bra, men slutade riktigt illa. Pratade nyss ut med en av mina bästa vänner, som har varit med om ungefär samma sak som förstår mig och hur jag känner. Brukar inte skriva personliga inlägg här på bloggen. Vill liksom inte skriva och sprida negativ energi. Men jag har också känslor, dagar jag mår sämre än sämst och vill bara försvinna. Har ingen koll vilka som läser mig blogg, vill inte att vem som helst ska veta allt.
 
Men just nu är jag bara så jävla förbannad. Vet inte vad som är värst. Personer som beter sig allmänt vidrigt mot andra, personer som låtsats som ingenting, eller personer som fjäskar mot de dåliga personerna bara för uppmärksamheten. Känns lite 2009 att trycka ner andra bara för att själv må bra. Folk som mår dåligt över sina egna liv, att de använder sin egna tid och energi till att få andra och må dåligt. Vill bara kräkas över dom. Eller ännu värre. Folk som inte vågar stå upp för någon annan, är helt enkelt för rädd till att säga emot. Rädd för vad folk ska tycka om dem, rädd för att inte orka ta den skit folk kommer slänga om dem. Kräks igen....
 
Kan ta som exempel från mitt liv, idag. Vi sitter vid lunchen idag och ska äta, helt som vanligt. Jag får höra att jag ska sluta leka med maten, antar han h*n menar att jag ska sluta "leka" med min sport som jag håller på med, hästar. Mina kompisar som hörde lika väl som jag, kollar bort och låtsats som ingenting (HALLÅ??). Alla förutom en, Malin. Cred till dig som vågar stå upp för dig själv och för någon annan. Tror ni andra vet vilka ni är också, skrattar öppet år er andra. Har några få vänner som jag håller hårt i, som finns där för mig och stöttar, riktiga vänner.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig helt klart! Ta ingen skit <3

2013-10-08 @ 16:10:19
Postat av: Titti Forsberg

Bra, stå på dig, du ska inte behöva ta skit från någon, du är värdefull! Kram

2013-10-10 @ 09:02:59
URL: http://tittilinas.se
Postat av: ♣ Ida - Hon som föddes med LKG

ta ingen skit! :)

2013-10-10 @ 09:05:22
URL: http://idahtt.blogg.se
Postat av: Jonas

Tyvärr så finns det på tok för många utav den sortens personer. Alltså, de som mår bra utav att trycka ner (Mobba) andra.

Dock så brukar karman göra sitt med tiden. Det som behövs i sådana fall dock, är en (Eller flera) starka personer. Som sätter sig upp emot översittaren, och sätter personen ifråga på plats.

2013-10-10 @ 10:48:15
URL: http://thegamingground.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0