Drömmar & mål

Drömmar och mål är något jag tycker är viktigt att man har. Mål kan vara stora som små. Något man strävar efter. Drömmar är nog något alla har, kan vara en stor dröm som man har haft sedan man föddes. Själv har jag jätte många. Finns så mycket jag vill testa på och uppleva. Många drömmar kretsar runt framtiden. Tiden går fort och snart är det dags att göra gymnasium val, och jag tänker hela tiden på vad jag skulle vilja jobba med.
 
Jag tror att det är viktigt att man testar på olika jobb innan man har hittat det jobb man vill sattsa på, bli riktigt bra på. Tur att jag är ung, och har hela livet framför mig. Här är några jobb jag skulle kunna tänka mig att jobba med:
 
Bilder från weheartit.
 
1. Att jobba med djur, det har alltid funnits där. En dröm som jag hade som liten var att äga en stor bondgård med massor av olika djur. Jag skulle kunna tänka mig att jobba som en framgångsrik veterinär, hjälpa olika djur till ett bättre liv.
 
2. Öppna och äga ett eget Café. Jag har hört att cafebranschen är en av de tuffaste branscherna att ge sig in i, man måste verkligen brinna för det om man ska lyckas. Men att äga ett eget café skulle varit grymt roligt!
 
3. Jobba inom media verkar vara väldigt intressant och roligt, skulle lätt kunna tänka mig att jobba inom mediabranschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0